شروع درس خواندن برای کنکور 97 و 98

 

با نزدیک شدن به کنکور سراسری 97 تب و تاب کنکور در بین دانش آموزان که آینده خود را در این آزمون بزرگ می بینند در حال افزایش است هر کس به دنباله راهی میگردد تا از بقیه رقبا پیشی بگیرید اما در این میان عده ای فقط خیال پردازی میکنند اما تلاشی انجام نمی دهند عده ای هم که بهانه برای خود میتراشند و مرتب زمان خود را از دست میدهند . لطفا اگر جزو این دو دسته هستید سریعتر به خود بیایید هنوز هم دیر نشده است.

عده ای هم نمیدانند چگونه باید درس خواندن را آغاز کنند !!

شروع صحیح درس خواندن نیازمند رعایت چندین مورد می باشد ما آن ها را به شما آموزش میدهیم

در ادامه با ما همراه باشید.

گام نخست: برنامه ریزی ،برنامه ریزی ،برنامه ریزی !!

اولین و مهم ترین بخش شروع درس خواندن برنامه ریزی میباشید . شما اگر بچه درس خوان باشید و خیلی زیاد هم درس بخوانید تا موقعی که یک برنامه منسجم برای خود تنظیم نکرده باشید نمیتوانید نتیجه مورد نظرتان را بدست آورید برای درک بهتر میتوانید این موضوع را از کنکوری های سال قبل جویا شوید تا به لزوم برنامه ریزی پی ببرید .

در صورتی که شما برنامه ریزی داشته باشید :

میدانید که روزانه باید چه دروسی را مطالعه کنید : در صورت عدم برنامه ریزی این سردرگمی هر روز برای شما ایجاد میشود که امروز چه درسی را مطالعه کنم؟؟ و وقتتان بیهوده تلف میشود.

میتوانید بین مدرسه رفتن و مطالعه دروس کنکوری توازن ایجاد کنید.

میدانید زمان های تست زدن دورس عمومی و اختصاصی چه مواقعی است .

میدانید که چه روز هایی و چه ساعاتی و به مدت چه زمانی باید دروس اختصاصی یا عمومی را مطالعه کنید و بین آن ها توازن ایجاد کنید.

همچنین برنامه ای برای مطالعه و جمع بندی دروس پایه در اختیار خواهید داشت .

به یاد داشته باشید که کنکور جای صحیح و خطا و بدست آوردن یک تجربه ساده نیست، بنابراین باید این برنامه ریزی را به دقت تهیه نموده شما می توانید در این امر از افراد کار بلد مانند مشاورین کنکور در تهیه ی یک برنامه صحیح و اثر بخش یاری بگیرید.

برای آشنایی با برنامه ریزی میتوانید به مقاله برنامه ریزی کنکور 97 مراجعه کنید.

 

گام دوم : به وضعیت درس خواندن خود رسیدگی کنید

به یاد داشته باشید بهترین ناظر بر وضعیت تحصیلیتان خودتان هستید نه کسه دیگر باید خودتان وضعیت درس خواندن و تلاش کردنتان را بررسی کنید . به جای مقایسه خود با دیگران خود را با خودتان مقایسه کنید ! بله درست شنیدید شما باید بررسی کنید ببینید ظرفیتتان چقدر است و شما چقدر از ظرفیت و پتانسیل خود را به کار بسته اید آیا تمام تلاش خود را در حال حاضر میکنید یا از درصدی از آن استفاده میکنید؟ و ما بقی آن در حال تلف شدن است ؟ 

بهترین راه تهیه تهیه یک جدول از مطالعه روزانه تان است هر روز ساعات مطالعه و دورس مطالعه شده خود را بررسی کنید و اگر به هر دلیل نتوانسته اید درسی را که مشخص کرده بودید مطالعه کنید آن را نیز یادداشت کنید و روزانه آن را بررسی اینکار به شما نشان میدهد که چگونه در حال عمل کردن هستید و آیا در حال پیشرفت هستید یا پس رفت هستید.

تهیه این جدول بسیار به دانش آموزان توصیه می شود و موجب افزایش تایم مطالعه شما نیز می شود .

گام سوم : مطالعه صحیح 

بسیاری از دانش آموزان شکایت میکنند که با وجود تلاش و ساعت مطالعه بالا در آزمون های آزمایشی نتیجه ی قابل قبولی نمیگیرند ، شما در این صورت باید بررسی کنید که مشکل کار کجاست ؟ تعدادی از دانش آموزان تنها به کمیت فکر میکنند و فکر میکنند که اگر 4 ساعت  یک درس را سر سری خوانده باشند جواب میگیرند در صورتی که در سال های اخیر کنکور بیشتر به سمت مفهومی شدن گرایش پیدا کرده است بنابراین باید به دقت بیشتری مطالعه نمود و حتی از پاورقی های کتاب درسی هم نباید گذشت .ضمن آنکه مطالعه ی هر درس با  درس دیگر متفاوت است دروس عمومی بیشتر به سمت حفظیات میل میکند برخی دروس اختصاصی مانند ریاضی و فیزیک محاسباتی میباشند و لزوم یادگیری آن ها حل تمرین است برخی دروس هم همانند شیمی هم بخش ها حفظی و درک مطلب دارد و هم بخش های محاسباتی بنابراین برای مطالعه هر درس باید یک رویه ی خاص را دنبال نمود تا به موفقیت رسید.

گام آخر : خود را ارزیابی کنید

اکنون وقت آن میرسد که خود را بسنجید و آگاه شوید که آیا به درستی مطالعه کردید و رویه درسی شما برای نتیجه گرفتن در کنکور مناسب است یا باید رویه خود را تغییر دهید .

بهترین ارزیابی برای شما شرکت در آزمون های آزمایشی می باشد

شرکت در این آزمون ها موجب می شود که:

نقاط قوت و ضعف خود را در درس های مختلف بررسی بشناسید و آن ها را تقویت کنید .

رتبه حدودی خود را در بین سایر داوطلبان در سطح کشور ببینید.

با حضور در این آزمون ها شما یک کنکور شبیه سازی شده را تجریه خواهید کرد و خود را در شرایط یک کنکور واقعی میبینید.

به مرور زمان میتوانید سرعت تست زنی را افزایش دهید تا در کنکور به مشکل برنخورید .

به نوعی با سوالاته مشابهی که در کنکور طرح میشوند آشنا می شوید و از تجربیات این آزمون ها می توانید به نحو احسنت در کنکور 97 بهره مند شوید.

با مدیریت زمان در جلسه کنکور آشنا خواهید شد.

با رتبه بندی این آزمون ها حس رقابت پذیری شما افزایش میابد و برای پیشی گرفتن از سایر رقبا بیشتر تلاش میکنید.

 

در طول این مسیر شما میتوانید از تجربیات یک مشاوره تحصیلی کاربلد استفاده کنید تا این گام ها را راحت تر و اصولی تر طی کنید و هر روز برای ماراتنی به نام کنکور خود را آماده تر ببینید .

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «شروع درس خواندن برای کنکور 97 و 98»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *